Шукати в цьому блозі

неділю, 29 травня 2016 р.

Навколо продажу Китаю трьох Іл-78 розгорається скандал за участю миколаївського НАРП

Угода «Укрспецекспорту» на поставку трьох літаків-заправників Іл-78 китайської армії, вже через місяць після її виконання викликала питання суду, пише РИАНовости Україна.


9 грудня 2011 року Китайська промислова компанія з авіаційної науки і техніки «Тяньлі» і Бюро закупівель ГУ МО ГУ ОВТ НВАК уклала контракт № USE-16.2-122-K / KE-11 з державною компанією «Укрспецекспорт» на суму 44,787 074 млн дол. на поставку трьох літаків-заправників Іл-78 зі зберіганням і проведенням їх відновлювального ремонту і подальшим постачанням ВВС Народно-Визвольної Армії Китаю. З української сторони контракт підписаний начальником департаменту №1 «Укрспецекспорту» Денисом Воронковим, який претендував до лютого 2016 року на посаду генерального директора компанії.

Вже через кілька місяців після його укладення українські ЗМІ повідомили, що контракт укладений за свідомо заниженою ціною, а рентабельним він може стати тільки при загальній вартості не менше 52,5 млн дол., Тому роботи по Іл-78 для КНР на миколаївському авіаремонтному заводі НАРП для заводу є збитковими.

Потім з'явилася інформація про те, що українська сторона не витримує умови контракту, який передбачав його виконання до кінця 2013 року, а потім, після коректування графіка, поставку першого літака Іл-78 в кінці 2013 року, а два інших - в 2014 році .

Незважаючи на ці заяви, у вересні 2014 року перший підготовлений літак-заправник Іл-78 зі складу ВПС України все-таки відбув в КНР.
Літак пройшов контрольно-відновлювальний ремонт на ДП «Миколаївський авіаремонтний завод" НАРП ".

26 червня 2015 р за ним послідував другий літак, що отримав бортовий номер ВПС НВАК 20642, а 16 квітня 2016 р аеродром Кульбакіно покинув третій заключний літак за контрактом.

У ВПС НВАК всі отримані літаки Іл-78 увійшли до складу 38-го транспортного авіаційного полку 13-ої транспортної авіаційної дивізії, що базується на аеродром Ухань-Паочжувань в провінції Хебей.

Не минуло й місяця після завершення угоди, як з'явилося кілька визначень Печерського суду Києва, що розкривають досить непривабливу сторону даної операції, пов'язаної з розтратою держмайна за змовою посадовими особами Міністерства оборони, ГК «Укроборонпром», ДП «Укроборонсервіс» і ДК «Укрспецекспорт», ДП «Миколаївський авіазавод« НАРП», а також двох приватних компаній: «НВФ «Адрон» та «НВФ« АрсАвіа».

З'ясувалося, що між Державною компанією експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення «Укрспецекспорт» (комісіонер) і ДП «Миколаївський авіаремонтний завод" НАРП "(комітент) 30 січня 2012 був укладений договір комісії № USЕ-16.2-19- D / K-12, згідно з яким комісіонер зобов'язується за дорученням комітента від свого імені за рахунок комітента за плату здійснювати операції з постачанням трьох літаків Іл-78 із заводськими номерами 0083479400, 0073478359 і 0063469066 після виконання на них контрольно-відновлювального ремонту в комплекті, по узгодженої комітентом ціною 38,4 млн дол.
При виконанні доручення, комісіонер отримує комісійну винагороду в розмірі 5,8% від ціни продажу або 2,227 млн ​​дол.

На виконання умов зазначеного договору між ДП «НАРП» (покупець) та ТОВ «Науково-виробнича фірма «АрсАвіа» (продавець) укладено договір купівлі-продажу №67-12, згідно з яким ДП« НАРП »придбало (20.08. 2012 року і 04.01.2013 р) три зазначених вище літака на загальну суму 28,763 млн грн, що в грошовому еквіваленті в доларах США становить 3,6 млн дол

В ході досудового розслідування встановлено, що з метою приховування факту укладення зазначеного вище договору про реалізацію згаданого військового майна на зовнішньому ринку, зазначені літаки відповідно до договору комісії про відчуження і реалізації військового майна № 270/4 / 68-11ВР / ДР29-2.1. 1/178 від 25 травня 2011 р укладеного між Міністерством оборони України та ДП «Укроборонсервіс», були реалізовані за договором купівлі-продажу № Д29-2.1.1 / 227 20 червня 2011 року ТОВ «НВФ «Адрон» за 15,136 млн грн через Товарну біржу «Київська агропромислова біржа» на підставі договору, укладеного між зазначеної біржею і ДП «Укроборонсервіс» від 19 січня 2011 р

Єдиним конкурентом на зазначених торгах було ТОВ «Авіатехпром» з Севастополя, має цілих три співробітника.

Незабаром літаки були перепродані ТОВ «АрсАвіа», ліквідованому в вересні 2013 р

Згідно «Переліку військового майна Збройних сил, яке може бути відчужено», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України №1022-р від 15 серпня 2011 р, залишкова вартість трьох Іл-78 з в / ч А3840 (м Мелітополь Запорізької обл.) Випуску 1986-1988 рр. склала 10,063 млн грн.
Вони-то і були реалізовані Міністерством оборони України через ланцюжок приватних компаній.

Таким чином, в результаті малообгрунтованих угод з військовою технікою на внутрішньому ринку, ціна товару зросла майже в 30 разів, а різниця між початковою і кінцевою ціною благополучно минула спеціальний фонд держбюджету.

При цьому Росія і Китай обговорювали ціну за один такий літак (яких на світовому ринку залишилося надзвичайно мало) в межах 25-30 млн дол. За одиницю, тобто приблизно вдвічі дорожче, ніж в результаті китайці заплатили українському спецекспортеру.

Це не перший скандал з угодами продажу літаків українських ВПС за кордон.

Як повідомляло InsheTV, Миколаївський завод НАРП, крім можливостей по ремонту авіатехніки, вважається найбільш перспективним серед українських авіазаводів в частині будівництва на експорт української моделі модернізації російського винищувача-бомбардувальника Су-24М.

Немає коментарів:

Дописати коментар